Forum (64)

Discussions Replies Latest Activity

French Conversation Group, Tuesdays at 6:30pm at Lincoln Center

Je suis en train d'organiser un groupe de conversation français-anglais, qui j'ai appellé Franglais, qui je l'espère sera un peu différent…

Started by Beau Johnson

6 Jan 27, 2013
Reply by Kris Hicks

Visa

Bonjour les français! Voila j'ai une petite question et j'ai besoin d'aide. Mon visa s'expire le 30 janvier et je prévois (pas sur encore…

Started by Julie

1 Jan 10, 2013
Reply by Ernest Diatta

To anyone interested in reading and learning FRENCH POETRY

Dear friends, teachers, parents, students, poetry lovers,    I recently had the pleasure to illustrate some of Jean de La Fontaine's Fables…

Started by nathalie Trovato

0 Dec 3, 2012

Beaujolais nouveau

Bonjour Qui connait un endroit sympa dans Manhattan pour déguster le beaujolais avec une planche de cochonnailles??? Merci et à votre santé…

Started by Coudray Veronique

0 Oct 28, 2012

Etudiant a Columbia recherche stage dans l'industrie a New York

Bonjour a tous, Je suis etudiant en quatrieme annee a Columbia (major : economics). Je viens de finir le premier cycle de Sciences Po Paris…

Started by Corentin Charlès

0 Sep 9, 2012

comment trouver un meilleur ami

j'aimerai tellement connaitre des meilleurs ami pour être à mes cotés de moment difficile mais hélas je n'arrive pas à trouver pourquoi?

Started by Djibi Dabo

0 Jul 22, 2012

Videographe francais a NY

Je cherche un videographe qui peut aussi faire de la redaction en francais, avec son propre equipement, mi-aout, a NY. contact@alouettecomm…

Started by John F Bennett

1 Jul 17, 2012
Reply by Tony Voisin

The Opportunity

North American Power  Save...Give...Share...Earn http://napower.biz/128762/m2m/video

Started by Jerome Vidy

0 Jun 15, 2012

La Quenelle - Nouveau Restaurant in North Madison neighborhood

La Quenelle, opened its door a few days ago in North Madison, a neighborhood squeezed between midtown and the more glamourous Flatiron Dist…

Started by Laurent Bourscheidt

0 Mar 20, 2012

Light Around The World Project

Bonjour a tous ! I just launched my photographic project on kickstarter. The direct link's  http://www.kickstarter.com/projects/1091701951/

Started by Julien

0 Mar 16, 2012

RSS

Catch a Movie!

Learn French and support NYC bilingual programs

Bilingual Schools in NY

Apprenez l'anglais

Join the bilingual Revolution!

French Food Tips

How many French speakers?

© 2014   Created by Fabrice Jaumont.

Badges  |  Report an Issue  |  Terms of Service